نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1893
-
الف
+

اپلیکیشن کاربردی «افغان تراول» ویژه گردشگری افغانستان رونمایی شد

اپلیکیشن «افغان تراول» با هدف آگاهی دهی در زمینه گردشگری افغانستان ، آغاز به کار کرد

نخستین اپلیکیشن موبایلی گردشگری افغانستان به نام «افغان تراول»، در کابل رونمایی شد.

به گزارش آی فیلم 2، اپلیکیشن موبایلی «افغان تراول» امروز چهارشنبه ۲۳ حوت، با حضور «سیدآقاحسین فاضل سانچارکی» معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان ، رونمایی شد.

«سلطان هروی» مدیر اپلیکیشن افغان تراول، گفت: «روی این پروژه سه سال کار کردیم و در حال حاضر ۱۲ نفر در آن کار می‌کنند».

آقای هروی، افزود:  هدف از ایجاد اپلیکیشن افغان تراول، معرفی مکان‌ها و زیبایی‌های افغانستان برای گردشگران داخلی و خارجی است تا صنعت گردشگری افغانستان، رونق پیدا کند».

وی تصریح کرد: افغانستان ظرفیت بالای گردشگری را دارد که نیاز است تا برای جهانیان معرفی شده و عواید داخلی ما بالا برود.

«سیدآقاحسین فاضل سانچارکی» معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ، با تقدیر از عوامل این اپلیکیشن گفت: «درگذشته چنین اپلیکیشنی وجود نداشت و این یک ابتکار است».

معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ، در ادامه افزود: «افغان تراول، می‌تواند تمام معلومات را برای گردشگران درباره مکان‌های تفریحی افغانستان، ارائه کند».

آقای سانچارکی، گفت: وزارت اطلاعات و فرهنگ، در راستای دیجیتل‌سازی رسانه‌های تصویری و ساده‌سازی ثبت رسانه‌ها کار کرده است که در آینده نزدیک، رونمایی می‌شود.

وی علاوه کرد: ما در قسمت ساده‌سازی ثبت رسانه‌ها در وزارت اطلاعات و فرهنگ، از ۷۵ مرحله به ۵ مرحله کاهش دادیم.

«احمد شاه سادات» معین تخنیکی وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی نیز در این مراسم گفت: «ما زیربنای کافی مخابراتی داریم که می‌توان تمام کارهای روزمره خود را آنلاین انجام دهیم».

آقای سادات، افزود: ما از طریق اپلیکیشن‌های موبایل، می‌توانیم خرید و فروش آنلاین داشته باشیم و رونمایی افغان تراول، یک دست‌آورد خوب برای افغانستان است.

فرهنگ پرس نوشت: این اپلیکیشن که از طریق گوگل پلی قابل دریافت می باشد، مکان‌های تاریخی و تفریحی افغانستان را برای گردشگران داخلی و خارجی معرفی می‌کند و موقعیت جغرافیایی، وضعیت آب و هوا و امکانات لازم برای سفر را برای گردشگران، مشخص می نماید.

ح ح/ ن ذ

نظر شما
ارسال نظر